"Biz bu Kur'an-ı ders alınsın diye kolaylaştırdık, ders alan yok mu?" (Kamer54/22)
Yazılı Soru-Cevap > Namaz
Vitir namazında kunuttan önce tekbir almak ve elleri kaldırmakla ilgili delil var mı?
 
Soru : Burda bazi sahislar Vitir namazinda kunut duasini okumadan once tekbir getirmek ve elleri kaldirmak ve buna vaciptir demek bidattir diyorlar. Ve hadis ve ayette boyle birsey yoktur diyorlar. 1-kunut duasini okumadan once tekbir getirelecegine dair delil. 2- Bu tekbirle beraber ellerin kaldirlacagina dair delil. 3- Bu her ikisinin (yani tekbir + elleri kaldirmak) vacip hu olduguna dair delil.
   
Cevap :
 

Evvela; şunu bilmek gerekir ki; kötü anlamıyla bidat demek, dindeki bir sünneti kaldırıp yerine başka bir şey uydurmak demektir. (Neylu`l-Evtar, III/52). Yoksa ayet ve hadislerde açıkça belli olmayan her şey bidattir demek, doğru olmadığı gibi böyle bir sözün kendisi bidattir. Çünkü, 1500 yıldır, İslam müçtehitlerinin ortaya koydukları belli metotlar çerçevesinde, Kur`an ve sünnetten hükümler çıkardıkları veya kıyas ve maslahat yoluyla, ayet ve hadisin vermek istediği mesajın esprisini yakalayarak, o espriye uygun hükümler ortaya koydukları bilinmektedir. Ve buna hiç kimse bidat dememiştir. Aksi takdirde, İslam ümmetinin en büyük âlimlerini ehl-i bidat kabul etmek lazım gelir ki, büyük bir cehalettir.

İkincisi: Vitir namazı, İmam azama göre vaciptir, diğer imamlara göre sünnettir.

Üçüncüsü: Hanefî mezhebine göre, kunut duası, vitir namazının üçüncü rekatında, rükudan önce, eller kaldırılarak, tekbir getirildikten sonra okunur. (el-Fıkhu`l-İslamî, I/826). Çünkü, Hz. Ali`den gelen bir rivayete göre, Hz. Peygamber(a.s.m) kunut okuyacağı zaman, önce tekbir getirir sonra kunut okurdu. (a.g.y).

Hanbelilere göre, kunut duası rukudan sonra okunur.

Şafiilere göre ise, kunut sabah namazında bir de Ramazan ayının ikinci yarısında, rükudan sonra okunur(a.g.y).

İbn Abidinin belirttiğine göre, Hanefi mezhebinde, kunut duasını okurken, elleri kaldırmak sünnettir. Tekbir getirmenin vacip olduğunu söyleyenlerin yanında sünnet olduğunu söyleyenler de vardır. İbn Abidin sünnet olduğunu tercih edenlerdendir. (İbn Abidin, II/6; I/468).

 
963 Okunma
 
 
 
 
 
 
En Son Eklenenler
Allah´ın birliği için bazı ayetler ...
Yabancı bir kızla tokalaşmak; karş ...
Bir adamın yıl başında 200 gram alt ...
Arabaya zekat düşer mi?
Bediüzzaman Hazretleri "Yani, eskiden ...
Alacakların zekatı
Zekat verene zekat düşer mi?
Zekati verilmis paranın zekatı yine v ...
İki zengin müslümanın farklı harca ...
Arsaya zekat düşer mi
Sevilen şeylerden sadaka verme
Ticari taksinin ve gelirlerinin zekatı ...
Öşür verilmeyen evde yenir içililir ...
Yurt dışında olan bir kişi fitresin ...
Teyze`ye zekat verilir mi?
 
La İlahe İllallah
 
Facebook Sayfamız
 
 
Abdest
Adalet ve Dünya
Ahiret, Ölüm ve  Sonrası
Ahlak ve Maneviyat
Aile
Allah
Bayramlar ve Dini Günler
Büyü ve Fal
Cinsel Hayat
Diğer Dinler
Diğer Kutsal Kitaplar
Diğer Peygamberler
Efendimiz ve Hadisler
Evrim
Faiz
Fıkıh Usulü
Genel İbadet
Hac - Umre
Helaller ve Haramlar
Hurafeler
İlham ve Vahiy
İlim - Bilim - Teknoloji
İnsan
İslam Dini
Kâinat ve Dünya
Kaza - Kadar
Kur'an-ı Açıklama Usulü
Kur'an-ı Kerim
Kurban
Melekler
Metafizik
Mezhepler
Muhtelif Meseleler
Namaz
Nikah
Ramazan ve Oruç
Sağlık
Sahabeler
Siyaset
Tasavvuf ve Tarikat
Tavsiyeler
Tesettür
Ticaret
Toplum - Millet - Devlet
Yiyecekler ve İçecekler
 
 
Dostun Evi, Gönüllerdir...